Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun 14, 2012

Orang Melayu Berniaga

Imej
Bukan nak mengutuk dan mengata tapi dasar bangsa Melayu memang macam ni la, tetapi tak semua ok (ada tetapi tu), ada yang kadang2, ada yang jarang2, nak cepat untung, nak cepat kaya, lepas tu barang dah laku sikit mula la nak naikkan harga, lepas tu jual barang bukan nye elok pun, kalau elok ok jugak, bukti =====>
Jam tangan ni, masa saya nak beli satu hal bukan main liat lagi nak menjawab pertanyaan costumer dengan muka masam lagi (nak berniaga kena lah maniskan muka tu wahai cik abang n cik kak), tanya sepuluh patah jawab nye satu patah jer
Setelah balik ke rumah x sampai beberapa minit pun jam tu dah mati, masa nak beli tanya semua ok, saya sabar lagi, cuba pulak ke kedai jam lain untuk untuk repair @ tukar bateri kut yang sedia ada ni kehabisan bateri, orang cina kat kedai jam tu cuba tukar bateri tapi tak ok jgk, ni bukan sebab bateri tetapi mesin kat dalam tu sudah rosak, kalau di tukar mau nye harga repair mesin dalam jam tu lebih mahal daripada saya membeli sebuah jam ini,…