Muda2 Dah Ada Kedai & Bisnes Sendiri

KLIK GAMBAR INI @ KLIK DISINI

Masih teringat semasa ke SSM ari tu, secara tidak sengaja berjumpa dengan seorang kenalan baru kebetulan dia pun nak ke SSM jgk, semasa naik lif saya pun bertegur sapa n bertanya bermacam2 soalan, maklumlah minat bisnes jumpa lak kenalan pun yang kaki bisnes.......

Soalan yang ditanya serta jawapan yang saya dapat dan soalan yang dia tanya serta jawapan yang dia dapat ialah :~
  • Dia tanya awak buat bisnes apa, jawab saya ~ saya secara online jer ~, jawab dia ~ ooo dulu pun saya buat bisnes secara online lepas tu dah ada modal sikit dah boleh buka kedai ~.
  • Saya tanya ~ berapa modal awak guna untuk buka kedai ~, dia jawab ~ dalam RM30,000 saya guna untuk buka bisnes ni ~ (wow dlm ati byk yer duit dia, dan terfikir dlm fikiran saya boleh ke, hehe).
  • Saya tanya ~ sewa dalam sebulan berapa kedai ~, dia jawab ~sewa dalam RM1,500 sebulan, ni pun duk tengah renovate kedai dan nak tambah pekerja lagi ~ (dlm hati lg, wow sangat kagum)
  • Dia tanya ~ macam mana bisnes online awak ok ke ~, saya jawab ~ baru nak mula jer ni, sbb pagi saya keje, balik keje dan hari cuti jer boleh fokus, ermmmmm ~
  • Saya tanya ~ bisnes awak pulak macam mana ~, jawab dia ~ memang seronok sangat buat bisnes ni nak masuk 2 tahun dah, dulu saya pun macam awak abis belajar terus buat bisnes online, pagi keje, tetapi lama2 dah ada modal sikit buka kedai dan terus berhenti keje ~
Berborak dan bertukar pendapat lama la juga sehingga nombor dia dipanggil dan segala urusan dia selesai, urusan dia sekejap jer sebab renew balik lesen, macam saya ni abik masa lebih kurang 1 jam lebih sebab baru nak tubuhkan Syarikat, haha Syarikat la sangat............

Sebelum balik dia ada bagi Flyer bisnes dia, saya masih lagi membelek Flyer nye itu dan masih mengingati kenangan bersama dia serta berangan dalam hati moga di suatu hari nanti saya akan dapat membuka kedai seperti nye dan berjaya dalam apa jua perniagaan yang saya ceburi. Amin..................
Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Set DMS360 (3 In 1)

VITAMIN C ROSEHIP 1000MG FROM UK

JAMU SERI PEMIKAT (JSP)