text-align:center;

Label

Pengikut

Google+ Followers

Ahad, 26 Februari 2012

DENGKI

 Sambil layan dengar radio tetiba ada kuar topik mengenai masalah dengki dan cemburu ni, si pemanggil menceritakan masalah nye kepada pendengar iaitu DJ radio di Siaran Suria.Fm, jawapan yang dibagi membuatkan saya tetarik kerana soalan yang di utarakan oleh si pemanggil lebih kurang jer dengan masalah dan kes yang saya hadapi, memang agak tetarik la dengan jawapan DJ Radio tu berbunyi : Orang yang dengki dan cemburu kepada kita adalah kerana dia terlalu menyayangi kita sebenarnye, betul ke ? ermmm tapi saya agak bersetuju dengan jawapan itu, credit untuk DJ radio itu.......(berapa byk itu daa, klu buat karangan BM mesti dah kena tolak markah)

     Ok ni berbalik kepada cerita saya pulak, setelah mengalami nasib yang sama, saya telah bertanya soalan kepada kepada kawan rapat, soalan yang selalu di tanya oleh saya : kenapa dia nak cemburu dan dengki dengan saya, rasa nye saya x de pun buat salah dengan dia pun, jawapan yang saya dapat daripada kawan adalah : orang yang cemburu dan dengki kepada kita kerana dia sebenarnye nak jadi macam kita, saya bertanya lagi : nak dengki apanye saya bukan nye ada apa pun nak kata ada harta jauh sekali, dan jawapan yang saya dapat adalah : itu hanya Allah sahaja yang tahu, mungkin ada benda yang dia nak jadi macam awak tapi awak sendiri pun x tahu, Allah telah berikan benda yang baik kepada awak tanpa pengetahuan awak yang dia pun nak benda yang sama macam Allah bagi benda tu kat awak, dalam hati dan fikiran (Alhamdulillah semoga apa ujian dan dugaan yang Allah berikan kepadaku tersembunyi hikmat yang terbaik buatku, bersyukur, Aminnnnnnnnnnn)......................................
Note : menulis entri pada jam 1.50 pagi, haha pada hakikatnye mata pun dah x boleh celik, tapi idea datang mencurah jadi di luahkan sajer, nanti dibiarkan idea itu lari, macam mana saya mahu mengejarnye......ahakssss..........daaaaaaaaaa
Catat Ulasan