Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari, 2012

DENGKI

Imej
Sambil layan dengar radio tetiba ada kuar topik mengenai masalah dengki dan cemburu ni, si pemanggil menceritakan masalah nye kepada pendengar iaitu DJ radio di Siaran Suria.Fm, jawapan yang dibagi membuatkan saya tetarik kerana soalan yang di utarakan oleh si pemanggil lebih kurang jer dengan masalah dan kes yang saya hadapi, memang agak tetarik la dengan jawapan DJ Radio tu berbunyi : Orang yang dengki dan cemburu kepada kita adalah kerana dia terlalu menyayangi kita sebenarnye, betul ke ? ermmm tapi saya agak bersetuju dengan jawapan itu, credit untuk DJ radio itu.......(berapa byk itu daa, klu buat karangan BM mesti dah kena tolak markah)
     Ok ni berbalik kepada cerita saya pulak, setelah mengalami nasib yang sama, saya telah bertanya soalan kepada kepada kawan rapat, soalan yang selalu di tanya oleh saya : kenapa dia nak cemburu dan dengki dengan saya, rasa nye saya x de pun buat salah dengan dia pun, jawapan yang saya dapat daripada kawan adalah : orang yang cemburu dan dengki…

Bersama Penulis Novel ~ Ain Maisarah ~

Imej
Bergambar kenangan with Ain Maisarah n kekawan (24.02.2012 Jumaat)
Nak tepek gambar ni ok, buat kenangan dengan Ain Maisarah Penulis Novel Terkenal, hehe saya sebenarnye x de la minat sangat nak membaca ni tapi ada 1 perkataan yang dikatakan oleh Ain Maisarah sangat saya suke dan sangat menarik perhatian ialahmenulis boleh menjadi jutawan, seronok dengar dan macam ada la berangan sedikit..............
Klu menulis blog agak2 dapat jadi jutawan jugak ke, klu boleh jadi jutawan dengan menulis blog ermmm rasa cam semangat lak nak buat entri nih, boleh buat ayat panjang lebar sikit, walaupun pada hakikat nye saya bukanlah seorang yang suka membaca apatah lagi dengan menulis atikal yang panjang lebar dan penuh berkesan...........(waduh2 ayatku ini betul @ tidak, bantai jer la)
Note : cuba dan terus mencuba, jangan patah semangat dan berfikiran positif, Aminnnnn.........

Muda2 Dah Ada Kedai & Bisnes Sendiri

Imej
KLIK GAMBAR INI @ KLIK DISINI
Masih teringat semasa ke SSM ari tu, secara tidak sengaja berjumpa dengan seorang kenalan baru kebetulan dia pun nak ke SSM jgk, semasa naik lif saya pun bertegur sapa n bertanya bermacam2 soalan, maklumlah minat bisnes jumpa lak kenalan pun yang kaki bisnes.......
Soalan yang ditanya serta jawapan yang saya dapat dan soalan yang dia tanya serta jawapan yang dia dapat ialah :~ Dia tanya awak buat bisnes apa, jawab saya ~ saya secara online jer ~, jawab dia ~ ooo dulu pun saya buat bisnes secara online lepas tu dah ada modal sikit dah boleh buka kedai ~.Saya tanya ~ berapa modal awak guna untuk buka kedai ~, dia jawab ~ dalam RM30,000 saya guna untuk buka bisnes ni ~ (wow dlm ati byk yer duit dia, dan terfikir dlm fikiran saya boleh ke, hehe).Saya tanya ~ sewa dalam sebulan berapa kedai ~, dia jawab ~sewa dalam RM1,500 sebulan, ni pun duk tengah renovate kedai dan nak tambah pekerja lagi ~ (dlm hati lg, wow sangat kagum)Dia tanya ~ macam mana bisnes online aw…

Speggeti, nak bagi info sikit

Imej
Sedap nye speggeti ni, baru jer siap masak, dah abis pun sepinggan, huhuhu, saya ni memang suke makan speggeti, selalu la jugak masak, masa balik kg musim perayaan teringin nak makan, jadi pergi la membeli peralatan untuk memasak speggeti, tetapi masa hendak membeli telah ditegur oleh sesorang supaya jangan beli sos prego sebab kata nye x de tanda halal, so saya nak makan juga terpaksa la membeli sos speggeti jenama lain, masakan pun dah jadi x sedap......
Selepas kejadian lama la jugak x memasak speggeti setelah masakan yang ari tu berapa nak sedap, rasa x puas ati juga , untuk memcari info yang lebih lanjut saya telah mengoogle lah ia, dan hasil daripadanye maka di sini saya bagi sikit info :~ Gambar diatas :~ Yang ini memang sah tidak ada tanda halal setelah dibelek2 dan disemak dengan JAKIMYang ini juga dikatakan mengandungi lemak babi (sory la yer, klu info ni salah)Dikeluarkan dan dikilangkan oleh Syarikat Luar Negara, di import ke Malaysia

Gambar diatas :~ Yang ini memang sah ada ta…

Alhamdulillah.............

Imej
Sory ek, gambar senget sikit, salah ambil, guna handphone jer ni, ok nak bercerita, saya ni bukan nye aktif sangat berblogger tetapi adalah sikit menjalankan bisnes online, bila difikirkan balik saya bersyukur Alhamdulillah kerana sudah mendaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).
Tarikh penubuhan Syarikat adalah hari ini (16.2.2012), hehe rasa gembira dan lega sebab bermacam2 berita yang keluar mengenai sesiapa yang berniaga tak berdaftar dengan SSM akan ada masalah, so saya telah mengambil jalan yang betul. ok tak (saya sanggup ambil cuti keje semata2 nak benda ni), lalalala.......
Bagi yang berniaga tu sila la berdaftar dengan SSM walaupun terpaksa mengeluarkan duit tetapi sekurang2nye perniagaan kita berdaftar dan tidak salah disisi undang2, cuma nak bagi cadangan dan pandangan sahaja, tq.........
KLIK DISINI @ GAMBAR NI YER, TQ

Mengalah tak bererti kalah

Imej
SEBELUM BACA ENTRI KLIK GAMBAR NI DULU BOLEH TAK @ KLIK JER DISINI, TQ...... Ok, kita mula cerita yer, bukan lah cerita pun, hehehe, cuma nak bagi kata2 semangat untuk diri sendiri dan kata2 ini pernah dikeluarkan oleh Boss saya, saya tambah sikit ayat ok.....
Sejak akhir2 ni saya mengalami beberapa masalah ditempat kerja, setelah meminta pandangan kawan2 dia orang mencadangkan saya memohon tukar kerja ditempat lain, memang ada terfikir tetapi adakah saya nak mengaku kalah sebelum ermmmm......
Bukan untuk saya mengaku kalah tetapi "Mengalah Bukan Bererti Kalah, Mengalah Adalah untuk Menjernihkan Keadaan Yang Sudah Sedia Keruh", ok tak ayat rekaan sendiri ni yang tetiba datang dalam fikiran, huhu kkkk baiiii..............lalalalalala

Movie to watch February 2012: Fist of Dragon!

Imej
Movie to watch February 2012: Fist of Dragon!: If you loved watching Ip Man films, you would want to watch this new movie! From the producers of Ip Man 2, 'Fist of Dragon is an action comedy that revolves around a town that is controlled by local triad and gangsters.

Koc Wanita KTM

Imej
Nampak x tanda ni, mesti semua yang menaiki Komuter Tanah Melayu (KTM) akan menjumpai tanda ini....saya nak cerita la, saya memang dah lama x naik KTM ni @ kata orang memang jarang2 la, 2 3 ari lepas ada keluar dalam berita bahawa Koc Wanita ni nak dikuatkuasa agar para2 wanita tidak mengalami masalah lagi bila nak menaiki KTM ni. Selepas beberapa hari keluar berita kebetulan saya ada urusan di Kuala Lumpur iaitu berdekatan dengan Bank Negara so jalan lebih mudah dan senang adalah dengan menaiki KTM. semasa menaiki KTM saya pun menunggu la di ruangan tempat menunggu Koc Wanita dan komuter sampai, saya pun menaiki la komuter itu, yang membuatkan saya terkejut adalah masih ramai lagi lelaki yang berada di dalam Koc Wanita itu, saya pun x faham adakah mereka ini sebenarnye betul2 x faham atau saje2 buat x faham, dan yang membuatkan saya bertambah kecewa adalah Rakyat Malaysia sendiri yang melakukannye kalau orang asing tu ok la jugak dan berkemungkinan mereka tidak faham akan tanda ini. D…

Nak Duit Free Boleh Join Ni

Imej
JOM buat duit tanpa keluar duit!! Peluang duit percuma lg. FREE Register..
CLICK HERE :http://signup.wazzub.info/?lrRef=fef5fd54

Ramai yang belum kenal apa itu Wazzub. Wazzub adalah website yang bakal menandingi kehebatan Google dan Facebook. Wazzub akan memberi 50% daripada keuntungan yang diperolehinya kepada setiap ahli yang berdaftar sebelum 09 APRIL 2012.
IMPORTANT : WAZZUB STAYS FREE FOREVER! YOU NEVER HAVE TO PAY US A SINGLE DOLLAR! BERTINDAK SEKARANG !!! DAFTAR SINI :http://signup.wazzub.info/?lrRef=fef5fd54
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Siapa pemilik dan melakukan operasi WAZZUB?
WAZZUB adalah projek antarabangsa dicipta oleh mereka yang mampu daripada pelabur dan usahawan. Pada September 2011, mereka menjumpai GIT Global Investments, Inc. (GIT) yang bertujuan menjalankan WAZZUB dan perniagaan yang berkaitan. GIT didaftarkan dibawah undang-undang Oregon. No. Pendaftaran : 802159-90. Pasukan terdiri lebih 20 orang yang berkemahiran tinggi (pakar) sedang bekerja keras menja…