Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober 9, 2011

POLITIK <~ punyer pasal

Imej
Al-kisah hari jumaat (07.10.2011) saya menunggu la d opis untuk melihat bajet, dah abis saya pun balik ke rumah, sampai kat rumah post wall kat fb pasal bonus, tetiba ada seorang hamba Allah yang sebelum ni x d kenali sangat n x penah komen di fb telah menegur saya berbunyi :~ " banyak sebenarnya yg rakyat malaysia dapat.. syukur je tak payah komplen... sebab kerajaan kena adil jugak.. macamana dengan yg tak kerja kerajaan?? yg kuli batak yg kerja stesen minyak.kerja sawit.. kalo bagi bonos 2 bulan.. kerajaan kena belanja cecah billion gak..baik benda tuh disalurkan kepada rakyat seperti melalui sektor pendidikan , dan makanan dengan bagi subsidi dan sebagainya.. alih alih..kita dapat merasa gak walapun duit tuh tak terus masuk ke akaun kita sekaligus.. cuma ini kena pikir secara rasional je.. jgn pentingkan diri.. bab duit ni tak pernah nak cukup..kalo kerajaan bagi 2 juta sorang pun aku rasa ada lagi yg mengeluh tak cukup.. " Terkejut jgk saya dengan komen itu, pada pandanga…